fredag den 1. juli 2011

Fedtfattige bananmuffins


Jeg havde jo for lang tid siden lovet jer opskrifterne på banan muffins fra vores hygge fredag. Men som i jo nok ved så er sommerferien i fuld gang, og derfor har jeg været fuld beskæftiget med at underholde vores børn, derfor har tiden ikke rigtig været der til at blogge.
Men nu skal i ikke snydes længere her kommer opskriften ;)

Fedtfattige bananmuffins

3-4 bananer
150 g. havergryn
1 dl. rørsukker
3 dl. mel
2 tsk. kanel
2 tsk. kardemomme
2 tsk. bagepulver
1 dl. minimælk
ca. 1½-2 dl. vand

Mos bananerne med en gaffel. Bland alle de tørre ingredienser sammen i en skål. Kom derefter mælk og vand i og rør det grundigt sammen. Vend til sidst de mosede bananer i.
Hæld dejen i muffins forme og bag dem ved 180 C. i ca. 20-25 min.

Tips: Man kan evt putte chokolade eller nødder i. Jeg havde knust noget pålægchokolade som jeg puttede i dejen og det smagte dejligt ;)

Ingen kommentarer: