fredag den 1. juli 2011

Fedtfattige fødselsdagsboller


De her boller indeholder kun ½ dl. olie, hvilket ikke er ret meget :)
De bliver dejligt store og flotte og så smager de skønt som fødselsdagsboller skal smage.

Fedtfattige fødselsdagsboller

ca. 10 stk.

300 g. mel
½ dl. olie (neutral fx. solsikke olie)
2 dl. mælk
35 g. gær
1 æg
1 tsk. salt
1 tsk. sukker

Lun mælken og opløs gæren deri. Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt grundigt sammen. Lad dejen hæve tildækket i 45 min.
Slå luften ud af dejen og form 10 boller, som sættes på en plade med bagepapir. Lad bollerne efterhæve i ca. 30 min. Pensl bollerne med æg.
Bollerne bages ved 225 C. i ca. 10 min.




1 kommentar:

Heidi Clara sagde ...

Hey. Jeg elsker at se dine kager og har derfor tildelt dig en award, hvis du vil modtage den -s-
http://puslefanten.blogspot.com/2011/07/jeg-har-modtaget-en-blog-award.html
Hilsen
Heidi Clara