mandag den 6. juni 2011

Kage med blomster


I vores mini ferie har jeg hygget mig med at lave den her kage med et hav af blomster. Det er første gang jeg sådan rigtig kaster mig ud i at lave blomster, så jeg følte mig lidt fumle fingret ;)
Min søn sørgede så for at jeg fik ekstra øvelse, for jeg havde lavet en masse fine blomster, som jeg havde sat til tørre, men dem kom han til at vælte på gulvet, så mor her måtte i gang igen... Det er jo den slags uheld der kan ske, men jeg tror nok jeg blev lidt lang i hovedet da jeg så alle blomsterne ligge knust på gulvet hehe...

Kagen består af bondekonens chokoladekage, som er lagt sammen med hindbær mousse og friske hindbær og hakket chokolade.
Kagen er smurt på med chokolade creme til opsmørring, som er blevet min favorit til opsmørring, for den er nem at arbejde med og smager skønt...

Klik på linkene og find opskrifterne :)

Kagen smagte bare skønt. Lækker dyb chokolade smag, med det friske fra hindbærrene...
MUMS ;)


Et billede mere af blomsterne


Og lige et sidste :)

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej :)
rigtig flot blomster-kage!! jeg havde planer om noget i samme stil til en fødselsdag, men hvor lang tid før kan man lave fondant blomsterne? kan man lave dem en uge før og så stille dem på køl?
og så lige et meget dumt spørgsmål, jeg har aldrig smagt eller lavet en kage med fondant før, så når man har blomster på en kage, hva så når man skal skære i kagen og spise den-man kan vel ikke skære igennem blomsterne når de er så hårde? piller man dem af? :)

Luise Sand sagde ...

Hej ;)

Tak for din fine hilsen...
Du kan sagtens lave blomsterne en uge før, det tager de ikke skade af, men du skal ikke sætte dem i køleskabet, men stil dem et sted hvor der er tørt, gerne i en pap æske, så de kan få luft. Hvis du putter dem i en bøtte og så på køl er der en stor risiko for at de smelter.
Det er forskelligt om man piller pynten af før kagen skæres eller om man skærer pynten med kagen, begge dele kan lade sig gøre.
Jeg har oplevet at hvis der er børn i familien, så vil de rigtig gerne vælge noget pynt, før kagen skæres ud, det synes de er sjovt.

Håber mit svar kan hjælpe dig, og rigtig god fornøjelse med kagen.

Hygge Luise

Anonym sagde ...

Tak for dit svar, og det hjalp meget! :) og heldigt, for ville ha kommet dem på køl og tænk "nu kan de da holde sig".. men ville nok ha set sjov ud i hovedet hvis de alle var smeltet ;)

Anonym sagde ...

Hvor lang tid tager det ca. at lave kagen og blomsterne. Hvilke værktøjer og ingredienser bruges til blomsterne

Luise Sand sagde ...

Hej...

Åhh det er meget svært at svare på.. Hvis det bare er en almindelig kage uden fyld, tar det jo ikke lang tid at bage den. Men er den med fyld, så går jeg igang 2-3 dage før den skal være færdig. Først bage bunde, lave fyld + opsmøring, lægge kagen sammen og pynge...

Hvad angår pynten har jeg bare brugr fondant. Det tog mig ca. 1 aften at lave blomsterne. Og en times tid at pynte selve kagen. Jeg har ikke brugt noget specielt værktæj ;)

Håber mit svar kan hjælpe dig...

Hygge Luise