mandag den 6. december 2010

Verdens bedste Pebernødder ;)


Jeg ELSKER julen, og for mig begynder julen først rigtigt når de første pebernødder er bagt. Og børnene elsker jo bare at være med og hjælpe med at trille.
Den her opskrift er meget gammel og jeg har haft den altid, men hvor den stammer fra ved jeg ikke.
Men en ting er helt sikkert: de er verdens bedste ;)


God fornøjelse.


Verdens bedste pebernødder


Ca. 100 stk. (alt efter størrelse)


250 g. Mel
½ tsk. Hjortetaksalt
100 g. Smør
150 g. Farin
1 Æg
1/4 tsk. Hvid Peber (Sort kan også bruges)
1 tsk. Kanel
½ tsk. Nelliker (Stødt)


Bland mel og hjortetaksalt, hvid peber, kanel og nelliker sammen i en skål.
Smøret smuldres i.
Farin og æg blandes i til sidst og dejen samles.


Dejen kan være svær at samle, og smuldrer let. men tag små portioner af gangen og saml i hænderne.
Tril små kugler, og læg dem på en bageplade.


Bagetid: 8-12 min. (alt efter størrelse) ved 200 C på øverste rille.

Ingen kommentarer: