tirsdag den 12. april 2011

Fødselsdags fest


I lørdags holdt jeg en lille fest, for den nærmeste familie og venner. Det skulle jo fejres at jeg nu er rundet de 30. Alle jeg har mødt som er rundet de 30, synes at det var helt forfærdeligt, men jeg skal ærligt indrømme, at jeg slet ikke føler mig skræmt. Det er jo bare et tal, der skal mere til at skræmme mig ;)
Jeg havde valgt at holde et sammenskuds gilde, så jeg slap for at stå i køkkenet i flere dage.
Men desserten skulle jeg selv stå for. Jeg havde valgt at lave nogle forskellige god bidder, lidt alá petit fours, så det endte op med 7 forskellige godter.
Jeg har altid svært ved at behærske mig, når det drejer sig om mad. Så der var jo rigeligt af det hele, så til stor glæde var der små doggie bags med kage med hjem til alle ;)


Disse cake pops var meget populære ved både børn og voksne, og de smagte også bare helt vidunderligt.
jeg fandt opskriften ved anarkistens kogebog og du kan se opskriften HER 


Kransekage kan de fleste jo lide, så de skulle også på bordet.
der er både almindelige, og nogle med nougat fyld. MUMS.
Opskriften kan ses HER


Mine børn elsker kys kager, og det var de ikke ene om, for der gik ikke længe før skålen var tom.
Opskriften kan ses HER


Lime snitter er super lækre her, det er en form for luksus citron måne i mini format.
Opskriften er HER

Whoopie Pies er den nye dille. De laver dem i USA i mange forskellige udgaver og farver. Dem skulle jeg da også prøve, og jeg synes faktisk at de er rigtig gode. Som min veninde sagde, så er de lidt som en mælke snitte :)
Opskriften er HER


Jeg er helt pjattet med pistacie, så de her småkager var et must ;)
Opskriften er HER


Sarah bernardt kager er jo bare lækre, og super nemme at lave. Jeg lavede dem her i god tid, da de er gode at fryse ned.
Opskriften er HER
Romkuger... Ja det siger jo sig selv: MUMS
Opskriften er HER

7 kommentarer:

L sagde ...

Ej hvor ser det bare lækkert ud! Bliver helt misundelig! :D

Luise Sand sagde ...

Hej Miss Krak
hehe ja det var også rigtig lækkert... ;)

Camilla (Himmelske Kager) sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen. Hold da op en masse lækre sager!

Camilla (Himmelske Kager) sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen. Hold da op en masse lækre sager!

Luise Sand sagde ...

Tusinde tak Camilla. Det var en rigtig god dag :)

Miss A sagde ...

Hej Louise :)

Tillykke med fødselsdagen. Hvor er det bare nogle skønne lækkerier, du har lavet til dine gæster.

Jeg har kigget forbi og meldt mig som fast læser. Det er en rigtig fin blog, du har her. Og tak fordi du har sat min blog på din blogroll :D

De bedste hilsner fra
Anita
Liv og Mad

Luise Sand sagde ...

Hej Anita :)

Tusinde tak for din søde hilsen ;)
Jeg er selv stor bruger af din skønne blog, og jeg bliver rigtig glad når jeg får en ny fast læser.
Jeg bliver meget beæret over at der er nogen, som viser interesse i min lille amatør hobby...

Hygge Luise