mandag den 18. april 2011

Weekend boller


Total lækre weekend boller, som alle i familien elsker.

Weekend boller

500 g. mel
100 g. smør
30 g. gær
3 dl. mælk
1 tsk. salt
1 tsk. sukker

Rør gæren ud i lunkent mælk. Smelt smørret og hæld det i mælken, og tilsæt de øvrige ingredienser.
Ælt dejen grundigt igennem til den er smidig og elastisk.
Lad den hæve, lunt og tildækket, ca. 30 min.
Form 20 boller af dejen, og sæt dem på en bageplade. Lad bollerne efterhæve, lunt og tildækket, ca. 20 min.
Pensl med æg og drys evt. med sesam frø eller birkes.
Bag bollerne ca. 12 min. midt i en 200 C. forvarmet ovn.

Nyd de frisk bagte boller med en god kop kaffe :)

2 kommentarer:

Sofie sagde ...

Hvor er det en fin blog du har, med en masse gode opskrifter.
Jeg er blevet fast læser, og ser frem til at følge med på din blog i fremtiden.
Mvh. Sofie
http://filosliv.blogspot.com/

Luise Sand sagde ...

Hej og velkommen til. Jeg bliver altid meget beæret når der er nogen som har lyst til at følge med i min lille blog. Jeg hygger mig rigtig meget med at blogge og synes det er super sjovt. Det er også en rigtig fin og inspirernde blog som du har ;)

Hygge Luise