tirsdag den 26. april 2011

Müsliboller


Den her opskrift har jeg fra kornkammeret. Jeg elsker deres müsli, som jeg er blevet lettere afhængig af ;)
På siden af pakken er denne opskrift på müsliboller, som jeg gerne vil dele med jer.

Müsliboller

Ca. 20 stk.

120 g. kornkammeret müsli
1½ dl. yoghurt naturel
2½ dl. vand
50 g. gær
1 spsk. sukker
1 tsk. salt
Ca. 500 g. mel
½ dl olie

Bland yoghurt og vand. Opløs gæren heri. Tilsæt sukker, salt og müsli. Lad blandingen stå ca. 10 min.
Tilsæt de øvrige ingerdienser. Ælt dejen til den er glat og smidig. Lad dejen hæve ca. 30 min.
Slå dejen sammen og form 20 boller. Sæt bollerne på en bageplade med bagepapir. Lad bollerne hæve til dobbelt størrelse, tildækket og lunt ca. 40-45 min.
Bag bollerne nederst i en 220 C. forvarmet ovn i ca. 10 min.


Ingen kommentarer: