lørdag den 30. april 2011

Slotsophold


Min mand og jeg har været så heldige at få fingrene i et gavekort til dansk kro & hotel :)
Så i går ankom vi til Dronninglund slot, i ja Dronninglund hehe, hvor vi havde bestilt et slotsophold.
Det gamle slot kan dateres tilbage til ca. år 1100 hvor det var et kloster. Der er meget charmerende og romantisk på det smukke slot. 


Vi fik tildelt dette værelse med denne meget smukke himmelseng. Som barn var mit største ønske en himmelseng, (ud over en hest, og at være prinsesse) hvilket jeg jo aldrig fik. Så der gik en lille romantiker op i mig, da jeg så denne smukke seng ;)


Efter ankomst, blev vi inviteret ind i pejsestuen, hvor vi fik en tiltrængt kop kaffe og meget lækre crepes suzette med grand marnier og vanilje is. Det smagte bare lækkert, og vi var mega sultne, for vi havde været på fisketur ved kridtgraven i Aalborg, inden vi kørte der op. Så vi havde fået masser af frisk luft, og ingen frokost. Derfor faldt denne ret på et tørt sted :)


Sådan så det dækkede bord ud til aftenens menu.
Billederne er taget med mobilen, så derfor er kvaliteten ikke i top.
Men det var betjeningen på slottet derimod. Vores tjener var meget sød, og vi manglede aldrig vin i glassene.


Til forret fik vi: Dampet artiskok med serrano skinke på toast og beurre blanc.
Det smagte rigtig godt, især sovsen :)


Hovedretten bestod af: Rosa stegt krondyr medaljon, med lys kaffesauce, pommes anna, filokurv med bacon, druer, valnødder og persille. Stegte urter og trøffel/svampe gratin.

Det var noget af det bedste mad vi nogen sinde har smagt, og kødet var bare vildt mørt...
Vi var lidt skepsiske på den lyse kaffesovs, men den smagte pare skønt.
MUMS!


Jeg ELSKER jo dessert og søde sager, så derfor faldt denne dessert i meget god jord ved mig ;)

Chokolade fondant med blødende hjerte, med mokka parfait i nøddekurv, kaffesirup og frisk frugt.

Me like a lot ;)


et billede af det blødene chokolade hjerte.
Åhh gud hvor det smagte godt. Men jeg skal helt klart på kur nu ti hi.

Vi kan kun tale godt om vores ophlod på Dronninglund slot, det var en rigtig god og hyggelig oplevelse ;)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hold da op hvor set maden godt ud og omgivelserne ligner noget hvor jeg gerne ville tilbringe en weekend :-)

Mange hilsner
Birthe

Luise Sand sagde ...

Det var også bare vildt lækkert, og så fik man lige ladet batterierne op igen ;)

Hygge Luise