tirsdag den 26. april 2011

Pølsehorn


Påskeferien er ovre og der skal laves madpakker igen til skole og børnehave. Så i går var jeg i køkkenet med Cecilie som elsker at hjælpe mor. Vi fik bagt de her lækre pølsehorn, knækbrød og müsliboller.
I børnehaven mener de godt nok at pølsehorn ikke er ordentlig mad, men jeg sender dem nu alligevel med en gang imellem i "frugtposen" for de kan da ikke være mere usunde end alle de mærkelige "kiks" som de andre har med...

Her kommer opskriften, de er nemme at lave og smager super godt ;)

Pølsehorn

24 stk.

500 g. mel
150 g. smør
75 g. gær
2½ dl. mælk
1 spsk. sukker
1 tsk. salt
1 dl. tomatketchup
1 pakke pølser

Lun mælken og opløs gæren heri. Smelt smørret og hæld det i. Tilsæt melet og de øvrige ingredienser. Ælt til dejen er ensartet og glat.
Del dejen i 3 lige store dele, og form dem til kugler. Lad dem hvile et par minutter.
Rul hver dejkugle ud til en cirkel og del dem i 8 trekanter.
Smør ketchup på hver trekant og læg en halv pølse på den brede ende og rul dejen sammen til horn.
Lad dem hæve ca. 20 min. Pensl med sammenpisket æg. Bag dem i 10 min på midterste rille i en
250 C. forvarmet ovn (varmluft 230 C.)

2 kommentarer:

Miss A sagde ...

Hejsa :)

Hvor er de bare fine dine pølsehorn :)

Det bringer totalt en tilbage til madpakken i folkeskolen :)

De bedste hilsner fra
Anita
PS. Giveaway på min blog - Klik her

Luise Sand sagde ...

Tak for din fine hilsen Anita. Ja de bringer minder frem ;)

Hygge Luise