torsdag den 28. april 2011

Hvad mad betyder for mig :)


Anita fra Liv og mad har lige nu en helt fantastisk Giveaway hvor man kan vinde en signeret udgave af bogen "Vild med vegetar" af Louisa Lorang.
Den vil jeg da gerne have fingrene i. Så derfor vil jeg nu øge mine chancer og skrive lidt om hvad mad betyder for mig.

Mad betyder faktisk rigtig rigtig rigtig meget for mig. For det første er det en nødvendighed for at overleve hehe. Men derudover er det hygge og glæde sammen med familien.
Mad rummer jo mange af de sanselige ting, man kan nyde i livet: Det skal se godt ud, og det dufter og smager godt.
For mig betyder det rigtig meget at maden ser godt ud, for man spiser jo med øjnene først. Når det så også smager godt er det jo en win win situation.
Nu er det jo nok ikke en hemmelighed, at jeg er vild med kager og søde sager. Men jeg har jo en stor kærlighed til mad generelt. Det gør jo så også at jeg til tider er nød til at holde lidt igen, så jeg ikke "flommer" for meget ud. Derfor kan mad også betyde både afsavn og god samvittighed på en gang.
Til sidst vil jeg også lige nævne at det er nogle skønne timer jeg har i køkkenet når alle i familien står og laver mad sammen. Det prøver vi på at gøre mindst 1 gang om ugen, og det er super hyggeligt.

Alt i alt er mad livsnydelse for mig ;)


1 kommentar:

Miss A sagde ...

Hej Luise :)

Skønt at du vil være med :)

De bedste hilsner fra
Anita